№10 жалпы білім беру орта мектебі
Ата-аналар жиналысының хаттамасы
Қосқан Автор   
23.02.17 09:00

Ата-аналар жиналысының хаттамасы № 1

2016-2017 оқу жылының 1«а» сыныбында өтті.

Жиналысқа қатысуға тиісті: 25

Қатысқаны - 23

Қатыспағаны -2

Сынып жетекшісі: Серикова С.Қ.

Тақырыбы

«Бала тәрбиесіндегі ата-ананың рөлі және мектеппен байланысы»

Мақсаты:

1. Ата - аналарды балаларға жауапкершілікпен қарауға шақыру.

2. Баланың бүгінгі істеген қадамы ертеңгі тұлға ретінде қалыптасуына үлкен әсер ететінін атап өту.

3. Ата-аналар комитетін сайлау Күн тәртібінде:

1. Баяндама «Бала тәрбиесіндегі ата-ананың рөлі және мектеппен байланысы»

2. Ата-аналар комитетін сайлау

3. Ағымдағы мәселелер.

Тыңдалды:

І.Мәселе

Баяндама «Бала тәрбиесіндегі ата-ананың рөлі және мектеппен байланысы»

" Отбасы- ол да бір шағын мемлекет. Әр мемлекеттің өзіне тән өндірісі, енім белісі, сыртқы және ішкі саясаты, басқару тәртібі, міндет-қызмет бөлінісі, кіріс- шығыс бюджеті, қасиеттеп, қастерлеп устанатын рәміздері т.б болмыс-тіршілік жақтары болады. Адамдардың жақсы өмір сүруі отбасы қурамындағыларға байланысты. Сондықтан отбасы құрылымына зор маңыз беріліп, мәнін қорғаған, отбасының ар-намысын сақтауға, сырын шашпауға, мүшелерінің бір-біріне адал, қамқор болуына тәрбиелеген.

Бала тәрбиесіндегі алғашқы ұстаз — ата-ана.

Жанұяда жақсы қасиеттер балаға сөзбен, үлкендердің үлгісімен

сіңеді, дамиды:

адамгершілік

бауырмалдық

татулық

қайырымдылық

әдептілік

инабаттылық

өзің жұмыс істеп жүргенде баланың қолынан келетін ісіне жағдай туғызу

оның үйренуіне көмектесу

берген тапсырмаңыздың аяғына дейін орындаулын төзімділікпен бақылау істеген ісін ұқыпты , тындырымды орындауына бағыт беру

жақсы ісін мадақтап, терісін оң етіп түсіндіру Балаға теріс әсер етеді:

Жанұядағы жанжал,

үлкендердің аузына келген сездерді айтуы, баланың көзінше басқа біреуді сөгуі, біреудің сыртынан өсек айтуы балалардың кезінше арақ ішу, үсті-үстіне темекі тарту т.б.

«Балаңда өсер, көкейіңді тесер»

Бұзақылықтың басы бос жүруден басталады

Кейде сабақты жиі қалдыруға және әр түрлі сылтауларды

үлкендердің езі үйретіп отырады.

Бұл жағдайда балаға өтірік айтуды үйретіп отырғанын аңғармай да қалуы мүмкін.

Сондықтан

Баланың бойына барлық жақсы қасиеттерді дарыту, тіпті жанында жүрген достарына дейін мән беру, табиғат сыйлаған дарыны болса дамыту, сүйікті ісімен айналысуға мүмкіндік беру дұрыс білім алуына жағдай жасау

Ата-анаға берілетін кеңес:

1. Балаға мектеп, мұғалім туралы көбірек мағлұмат беріп, дайындық жумысын алдын ала жүргізіңіз.

2. Балаңызды өзіне-өзі қызмет етуге дайындаңыз.

3. Жанұяда бала тәрбиесіне бірдей талап қоя біліңіздер.

Сынып жетекшісі Жапарбаева Ақманет оқу бағдарламасы, оқулықтар, кітап, дәптермен жүмыс жүргізілуі туралы айтылды.

а)қалыптастырушы бағалау туралы

ә) мекенжай, ата-ананың қызметорны;

б) оқушы денсаулығы;оқушы формасы;

Қаулы:

Ата-аналар жиналысы төмендегідей қаулы қабылдады:

1. Жаңа оқу жылының бағалау түрі таныстырылды.

2. Ата-аналар комитетін сайланды

Ата-аналар жиналысының төрайымы: Серикова С.Қ.

 

Ата-аналар жиналысының хатшысы: Унгарбаева А

Соңғы өзгертулер 23.02.17 09:00
 
Ата-аналар жиналысының хаттамасы № 1 1 "а" сынып
Қосқан Автор   
23.02.17 08:58

Ата-аналар жиналысының хаттамасы № 1

2016-2017 оқу жылының а» сыныбында өтті.

Жиналысқа қатысуға тиісті: 25

Қатысқаны - 23

Қатыспағаны -2

Сынып жетекшісі: Серикова С.Қ.

Тақырыбы

Кун тәртібінде:

1. Баяндама «Отбасы -тәрбие бастауы»

2. Жиынтық бағалау

3. Ағымдағы мәселелер.

Тыңдалды:

І.Мәселе

Баяндама «Отбасы -тәрбие бастауы»

Баланың алғашқы тәрбие алатын орны - отбасы, Отбасында баланың мінез-құлқы, әдет дағдысы қалыптасады. Еліміздің ертеңгі ұлт тізгінін ұстар жастарымыздың тәрбиесіне аса мән беру - біздің негізгі мақсатымыз.

Тәрбие - күрделі үдеріс. «Тәрбие отбасынан басталады» деп халық даналығы бекер айтпаған. Саналы да, білімді болашағын қалыптастыру әрбір ата-ананың мерейлі міндеті, парасатты парызы. Еліміздің болашағының тізгінін ұстар тұлғаның бойына білімнің нәрін, тәрбиенің иісін сіңіруміз қажет. Ата-бабамыздан қалған ұлттық тәрбиемізге дақ түсірмеу үшін барлық қажетті жауапкершілікті ата-ана өзіне алғаны жөн, себебі бала ата-ананың өмірінің жалғасы. «Балам дейтін жұрт болмаса, жұртым дейтін бала қайдан болсын» деп өткен ғасырдың ұлы тұлғасы А.Байтұрсынұлы айтқандай, баланың болашағына толғанар ел, ойланар отбасы қалыптасса елдің болашағы зор болмақ.

Ата-аналардың оқу мен тәрбие үдерісіндегі ынтымақтастық пен бірлескен жұмысы жан- жақты болса жемісті болады.

¥рпақ тәрбиесі ұлағатты болу үшін, отбасындағы ата-ана берген тәрбие мектепте жалғасын тауып, кішкентай бүлдіршін сапалы азамат болып қалыптасу үшін мектеп, мұғалім және тәрбиеші жауапты зор міндетті атқарады. Ең баетысы - бала ата-ананың оның оқудағы жетістіктеріне қызығушылығын сезінуі керек,

Кез келген бала үлгілі немесе үлгермейтін болсын, шапшаң немесе сылбыр болсын, ол өзін жақсы керу мен сыйлауды қалайды.

Естеріңізде ұстаңыз: баланы әлсіз деп бағаламай, оның жақсылық жағын да керу керек. Жылы сезді аямаңыз. Бір нәрсені орындағанда мақтап, орындамағанда сынаңыз. Мақтағанда жеке түрде мақтап, сынағанда елеусіздеу сынауға тырысыңыз. Олардың алдына орындалатын міндеттерді қойыңыз. Бұйырудың орнына өзіңе тең адамша кеңес, көмек сұрауға тырысыңыз. Мүмкіндігіне қарай бір қателік үшін екі рет жазалауға тырыспаңыз. Бала өзін не үшін жазалағанын түсінуі тиіс. Көп жағдайларда баланы мазалау, шектен тыс талап қою нәтиже бермейді.

Ата-ана мен бала үйлесімділігі

Отбасы тәрбиесіндегі басты нысана баламен рухани үндестік пен үйлесімділікке ұмтылу,

ата-баба мұрасын сақтауға ұмтылу, ата-баба мұрасын сақтауға көңіл бөлу, халықтың тәлімдік мұрасын сақтауға көңіл бөлу, халықтың тәлімдік мұрасын бүгінгі күнмен сабақтастыру болып табылады. Осыған орай, отбасында еңбексүйгіштікке, баланың жасына сай еңбек түрлеріне және қоғамдық- пайдалы еңбекке баулуды іске асыру қажет. Жасөспірімнің «жауына» айналмас үшін онымен қарым-қатынасыңыз қандай болу керек? Жасөспірім қарым-қатынасында ең маңыздысы - «ойнамау», жағдай мен көңіл-күйге байланысты өзгеруге икемділігіңізді көрсетуіңіз керек, баланың пікіріне құлақ асу, оның тұлғасын құрметтеу керек.

Ата-аналардың бұйрық беріп, жетекшілік жасау уақыты әлдеқашан өтіп кетті. Сондықган балаңызға айғайлап ұрысқаннан еш нәтиже шықпайды. Сіз жеңіліске ұшырайсыз. Оның орнына өзіңізді ұстамды, дәрежелі көрсетіп, нақты ісіңізбен ғана қарым-қатынасты орната аласыз. Жасеспірімдік жастың бір ерекшелігі - өз ісінің дұрыстығын дәлелдеу болып табылады. Оны түсіну қиын, алайда балаңызбен бірге тәуекелге бел байлауға тура келеді. Осылайша оған біршама жақын болып, өзіңіздің тапқырлығыңызды көрсетесіз.

Әзіл мен оптимистік сезімді ұмытпаған дұрыс. Жасөспірім басынан өткен оқиғаның бәрінде трагедияның үлесі бар деп ойлайды. Сондықтан бұл жерде сіздің тарапыңыздан әзілдеу көмекке келеді. Апайда баланың сезіміне күлудің еш қажеті жоқ, әзіл сол қалыптасқан жағдайдың өзіне бағытталуы керек.

2- мәселе

Оқыту үшін үшін бағалаудың маңыздылығы-бағалау оқыту мен оқудың ажырамас бөлігі болуы мүмкін деген ой біздіңтүсінігіміздегі едәуір өзгерісті талап етеді және Оқыту үшін Бағалау ұғымы дегеніміз де осы болып табылады.

Жиынтық (жиынтықтайтын бағалау)-оқушылардың білім берудегі белгілі бір кезеңде (оқу бірлігінің,жартыжылдықтың және жылдың соңында) алған жетістіктерін бағалау. Жиынтық бағалау-мазмұн стандарттарын меңгеру көрсеткіші, оның үш түрі болады: ауызша таныстырылым, тест және жетістіктерін көрсету Формативтік (қалыптастырушы) бағалау-оқу үдерісіне өзгеріс енгізу мақсатында оқушылардың алға ілгерілеуін бағалау. Формативтік бағалау оқушыларға өздерінің прогрестерін ұғынуға және бақылап отыруға,мұғалімнің көмегімен алдағы қадамдарын жоспарлауға мүмкіндік береді. Формативтік бағалау белгілі бір сызбалар бойынша жүргізіледі және оқу үдерісінің тиімділігі мен дұрыс бағытын қамтамасыз етіп, оқушылардың оқудағы мұқтаждықтарын білуге мүмкіндіктудырады.

Формативтік бағалаудың мынадай тәсілдері бар:

-бақылау; -оқушылардың ауызша жауаптары;

-оқушылардың жазбаша жұмыстыры; -

тестілік тапсырмалар.

Ата-аналар жиналысының терайымы: Серикова С.Қ.

 

Ата-аналар жиналысының хатшысы: Унгарбаева А.

Соңғы өзгертулер 23.02.17 08:59
 
Сабақтың тақырыбы: Сыпайы сөйлеу – сыйласу.
Қосқан Автор   
23.02.17 08:14

Сабақтың тақырыбы:         Сыпайы сөйлеу – сыйласу.

Сабақтың мақсаты: оқушылардың   «сөз»,  «сөз құдіреті»,  «тіл табысу» ұғымдары туралы түсініктерін кеңейте отырып,сөзді түсіне білу, сөйлеу дағдыларын қалыптастыру. Адамдармен жағымды қарым-қатынас жасау іскерліктерін дамыту және өзара сыйластыққа тәрбиелеу.

Көрнекіліктер: Интерактивті тақта, жүрекшелер,стикер қағаздар, слайд, үлестірме материалдар, А- 3,А-4 ақ қағаздар, түрлі-түсті маркерлер

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру кезеңі

Оқушылармен амандасып, сынып тазалығына мән беру, сынып кезекшілері арқылы сабақта жоқ оқушыларды түгендеу, сабаққа көңіл аударту

Шеңберге орналасу, амандасу.  Балалар, келіңдер, біздің сүйікті шеңберімізде тұрып бір-бірімізбен амандасайық.
Амансың ба, Алтын күн?!
Амансың ба, Көк аспан?!
Амансың ба, Жер-Ана?!
Амансың ба, достарым?!
Сіздерді көрсем қуанам!
— Енді қонақтармен амандасайық.
Үлкенге де сіз!
Кішіге де сіз!
Баршаңызды құрметтеп
Бас иеміз біз!
Құрметті ұстаздар, оқушылар! «Сыпайы сөйлеу – сыйласу» ашық тәрбие сағатымызды бастаймыз.Алдымен әрбір бала өзінің есімінің бірінші әрпіне сәйкес келетіндей, әдептілік мінез-құлық көрсекіштеріне байланысты өздерін таныстырып өтеді.

дарынды Диана

ажарлы  Ажар

назды Назира

ақылды Аяна

епті Ерсултан

зейінді Зарема

Дастан

шырайлы Шынар

мейірімді Мирас

Диана

намысты Нұриден

Айдана

шыншыл Шыңғыс

рахымды Рахымжан

Айжан

Топқа бөлу. Сурет қималары арқылы 2 топқа бөлу.
І. Әңгімелесу

І -топ

Адамдармен қалай тіл табысуға болады?

ІІ-топ

Бейтаныс  адамдармен жолыққанда сөзді қалай бастап, қалай аяқтаған жөн деп ойлайсыңдар?

ІІ. «Күн нұрының шапағы» ойынын ойнату.
Мақсаты: Оқушыларды адамгершілікке, сыйластыққа, ілтипаттыққа тәрбиелеу.
Жүргізу ережесі: күннің нұры шашырап тұрған шапағына сыпайы сөйлеу ережелерін жазып, құру.
Түйіндеме: Жарайсыңдар, балалар! Біз күнге сыпайы, кішіпейіл, инабатты балалар екенімізді дәлелдедік. Күн сендерге алғыс білдіріп, қуанып жатыр.
Жаңа ақпарат

Тыңдай білетін және өзіңді түсіне білетін  адаммен сөйлесу адам жанына қуат береді,жағымды әсер етеді.Адам  сөзді есту,тыңдау арқылы шебер болады. Сөйлеген кезде шындыққа сүйеніп,туралықты айту адам жанының тазалығын көрсетеді. Мәдениетті адам не айту керектігін алдын ала ойланып алады.

ІІІ. Ситуациялық жағдаяттар
1 – жағдаят. Көлікте орын жоқ, бір қария мінді, ол кезде сен отырғансың. Не істейсің? (Мен орнымнан тұрып, «Ата мына жерге отырыңыз» – деп, орнымды ұсынамын. )
2 – жағдаят. Көшеде бір әже ауыр сөмке көтеріп келе жатыр екен. Сен аулада ойнап жүргенсің. Не істейсің? ( «Әже маған беріңіз, сізге көмектесейін»- деп ауыр сөмкесін алып, үйіне апарып саламын.)
3 – жағдаят. Жақын досың ауырып жатыр. Сен не істейсің?(Досымның үйіне барып оның жақсы көретін кітабын апарып үйіне жағдайын білуге барам.)
Бағалау. Стикер арқылы

1. Мәтінмен жұмыс

Не айтатыныңды ойлап ал

Үнді аңызы

Күндердің күнінде бір байлыққа масаттанған әйел данышпаннан ақыл сұрайды.

· Ата ,менің де сіз сияқты данышпан атанғым келеді. Бірақ менің бір кемшілігім бар, адамдарды өсектегенді жақсы көремін. Осы қылығымнан қалай арылуға болады?

· Жақсы, – деп жауап берді ақсақал.  «Базарға барып,тауықтың қанатын сатып ал. Үйіңе қайтып келе жатқанда бір-бірлеп жұлып , жолға тастап отыр. Сосын маған қайтып кел» – дейді.

Әйел данышпанның айтқан сөзіне таң қалады. Алайда өзі өте қадірлейтін адамның сөзін жерге тастамай, айтқанын орындайды.

Ертеңгі күні тағы келеді.

· Өте жақсы. Бірінші тапсырмамды орындадың,енді тағы базарға бар да, қайтып келе жатқанда кешегі қауырсындарды түгел жинап ал,- дейді данышпан.

· Ол мүмкін емес қой ата! Оларды жел ұшырып кетті ғой, мен оларды қалай жинап алам ?

· Данышпан әйелге қандай тәлім берді?

· Сендер әйелдің сұрағына қалай жауап берер едіңдер?

· Неліктен біреу туралы ғайбат сөз айтуға болмайды?

1. Тыныштық сәті (үнтаспадан баяу әуен естіліп тұрады)

Балалар, көзімізді жұмып,біраз демалып, жақсы істерді көз алдымызға елестетейік. Біз қазір керемет,әрі сиқырлы, мейірімділік пен сүйіспеншілікке,ізгілікке толы әдептілік әлеміне саяхат жасаймыз.

Бұл әлемнің ауасы тым таза, жұпар иісті.Бәріміз де сол әлемге қарай қадам басайық! Біздің жанымызда отбасымыз, жақындарымыз, достарымыз,олар сондай ерекше адамдар,олардың жанында біз өзімізді еркін сезінеміз.Сүйіспеншілік, мейірімділік,ізгілік нұры бізге қонып, жан-дүниемізді жақсы сезімге толтырады.Адамдар әрқашанда бір-біріне тек жақсылық жасап, қуаныш, ізгілік нұрын сыйлап, әдептілік танытып жатса, қандай жақсы болар еді!

Қайтатын уақытта келді. Осы әлеммен қоштаса отырып,мейірімділік нұрын, әдептілік әліппесін өзімізбен ала кетейік. Енді балалар көздеріңді аша қойыңдар.

Ал, балалар өзіміздің жан-дүниемізден қандай өзгерістерді сезіндік?

– Сол сиқырлы әлемнен біз қандай нұрды ала келдік?

– Әдептілік дегенді қалай түсінесіңдер?

Ал,ендеше сол әлемнен алып келген әдептілік әліппесі, мейірімділік нұрымен жер бетін нұрландырайық.

(Алдындағы ақ қағаздарына түсіру).

1. Сахналау

І-топ   Көшеде достармен сөйлесу әдебі

ІІ-топ  Дастархан басында үлкендермен сөйлесу әдебі

ІІІ -топ  Көшедегі бейтаныс адамдармен сөйлесу әдебі

VII.Ойынның аты: «Тез ойла, сөз ойла».
Шарты: 2 қатарға бүгінгі тақырып төңірегінде 2 сөз беріледі.
1 топ – кішіпейілділік.
2 топ – инабаттылық
Сөздерін пайдалана отырып, оқушылар қысқа уақыт ішінде сөз ойлап табуы тиіс. Қай топ бірінші көп сөз тапса, сол топ жеңімпаз атанады.
Кішіпейілділдік: кіші, ішік, пейіл, іл, іш…
Инабаттылық: ана, ат, Инабат, ит, балық…
Бағалау.
Сабаққа белсене араласып, жаттығуларды уақытылы орындаған, ойынға қызыға араласқан және бағалау фишкасының қызылын көп жинаған оқушы – 5, көк фишка – 4, сары – 3 деп бағаланады.

Сабақты бекіту

Сабақ бекіту мақсатында оқушыларға   «білім ағашы», «сабақтан қандай әсер алдың» тапсырмаларын орындату

Үйге тапсырма

Шығармашылық  жұмыс

Мәтінді оқып, дұрыс сөйлеу ережесін құрастырыңдар.

Сөйлеу әдептері

Тіл адам баласының көңіліндегі ашу, махаббат,жұмсақтық, қаттылық, оқу, әдеп сияқты алуан түрлі құбылысты көрсетеді.Сол үшін тіліңіз шындықтан басқаға қозғалмасын. Біреуге тіл тигізіп, сөз тасып,өсек айтпаңыз.Білмеген нәрсені сөйлемеуге кіріспеңіз. Біреудің сөзін бөлмеңіз. Біреу жаңылысса, сөкпей, жаймен түзетіңіз.Өзіңіз қателессеңіз, мойындаудан ұялмаңыз.Үлкен кісілермен биязы сөйлесіңіз, ата-баба не ұстаздарыңыздың артықшылығын айтып мақтанбаңыз.Түсінбеген сөзді әдеппен қайта сұрап, әңгімелесіңіз. Өзің сөйлегенде ойыңды анық жеткіз. Ант ішіп сөйлеме, ол- өтірікшінің әрекеті. Өзің толық білмеген сөзге таласпа. Заманға лайық іс қылып, халықтың жайын ойла.

Сабақты қорытындылау

Бүгінгі сабағымызды Нақысбековтың мына өлең жолдарымен және «шырағың сөнбесін» деген ниетпен қолдарымыздағы ақ қағаздарымызға шамның суретін сала отырып,   бір-бірімізге деген ыстық лебізімізді жақсы сөздер, жақсы тілектер жазып бір-бірімізге табыстаумен  аяқтаймыз.

Жүректен жүрекке

Адамдар бар жөн- жосықсыз сөзге құмар,                                                                                                               Айтарыңды алдымен ойланып ал.                                                                                                                      Асығыс іс істеме, сөз сөйлеме,                                                                                                           Мінездің көк суын төк , қаймағын ал.

 

(Оқушыларға қағаз бетіне шырақтың суретін салғыза отырып, бір-біріне деген  ыстық тілек , лебіздерін білдіртеді)

Сынып жетешісі: Унгарбаева А.

Соңғы өзгертулер 23.02.17 08:20
 
Тәрбие сағаты. 5 сынып. "Тәрбие ана сүтінен басталады"
Қосқан Автор   
23.02.17 08:10

Тәрбие ана сүтінен басталып, біреудің біреуге ықпалы арқылы өмір бойы қалыптасатын күрделі құбылыс. Бала тәрбиесі – тәрбиенің бір саласы десек, жалпы адамзат қоғамының басты міндеті - перзент тәрбиелеп өсіру және оны игілікке баулу, өнер үйретіп тиянақты білім беру, абзал азамат етіп тәрбиелеу. Отбасының жемісі, алтын тіреу діңгегі - бала, өйткені бала өмір жалғасы. «Үміт еткен көзімнің нұры балам….» демекші, ата - ана үшін қашанда перзенттің орны бөлек. Ол бәрінен де қымбат, ыстық болып көрінеді. Өмірдің сәні де, нәрі де бала.

Қазақ халқының да бала тәрбиесі жөнінде жиып терген мол тәжірибесі бар. Ол өзінде бар жақсы қасиеттерді жеткіншек ұрпаққа күнделікті тұрмыста үйретіп, оның бойына сіңіріп отырған. Көпті көрген көне көз болған аталар мен әкелер өз балаларының, немере - шөберелерінің ғана емес, иісі қазақтың ақылшысы, кемеңгері бола білген.

Бүгінгі күні баласына бесік жырын, ертегі, өлең айтып беретін ата - ананы сирек кездестіреміз. Бабаларымыздан жеткен дәстүрдің сабақтастығы мен үндестігі үзіліп ұмытылды десе болады. Кейінгі ұрпақ ұлттың сыңаржақ тәрбиесін алып, халықтың салт – дәстүрі мен табиғи қасиеттерінен қол үзіп қалды. Осының теріс әсерінен қазір жүгенсіз, білімсіз, халық дәстүрінен ада, мейірім – инабаттан хабары жоқ, сана сезімі төмендер көбейіп кетті. Ата - анасын бақпай тастап кетушілер, маскүнемдер мен нашақорлар, тәрбиеге көнбейтіндер, қиын бала» турала жиі естиміз. Мұндай құлақ естімеген сұмдық оқиғалар халқымыздың тарихында бұрын болып па еді?

Өйткені, әп - әдемі салт дәстүрімізден айырылып қалдық. Бір жақты тәрбие кейінгі ұрпақтың санасын бұзып, басқа жолға салып жіберді.
Ұлды ақылды, білімді етіп өсіру, қызды әдепті - ибалы етіп тәрбиелеу қоғамдық тұрмыстағы тәлім - тәрбиенің негізгі өзегі
екендігіне баса назар аударған.

Қазіргі таңда сөздік қорымызда «тәрбиесі ауытқыған», қиын бала», көше баласы» деген сөздер бар. Осындай бала қайдан шағады, неге ата - ана тәрбиесіне көнбейді. Оны тәрбиелеуге балабақшаның, білім беретін мектеп пен ұстаздың, ата - ананың, тіптен қоғамның күші жетпей ме деген сауал туады.
«Аюға намаз үйреткен таяқ»деп баланы ұрып – соғып, таяқтың күшімен тәрбиелеймін деген қатал әке - шеше де бар, бірақ бұл тәсілді көп қолдансаңыз, бала мінезінде қаталдық, мейірімсіздік, қатыгездік, тасжүректік пайда бола бастайды. Сондықтан ашуды ақылға жеңдіріп, тағы да бабаларымыздың бес жасқа дейін балаңды құдайдай сыйла, бес жастан он жасқа дейін құлындай жұмса, он жастан асқаннан кейін ақылшыңдай сыйла. деген асыл сөзіне жүгінуіміз керек. Кейбір отбасында әке қабағынан ұғатын, шеше сөзін тыңдайтын дәстүр қалыптасқан. Ондай отбасының баласы тәрбиеге көніп ата - анасының айтқан ақылына құлақ салып, ибалы өседі. Ал ата - анасын алдап, өтірік айтып ұрлық жасайтын жеңіл жүріске түскен ұлмен қызды дұрыс жолға саламын деп, қол көтеріп, баласын тыңдата алмаған ата - ана өзінің дәрменсіздігін байқайды. Бұндайда есіңе Ы. Алтынсариннің бала тәрбиесі туралы жазған шығармалары түсіп, неше күн, неше ай, неше жылға кешіккендігі туралы ойға қаласың. Бала тәрбиелеуге қаталдық та керек, бірақ оның шегі болу керек деп ойлаймын.
Тәрбие өнері дегеніміз - ең алдымен жүрегіне жол таба білу өнері. бала жүрегіне жолды сөзбен де, айла, әдіс - тәсілмен де, балаға деген жүрек сезімі – махаббатпен де табуға болады. Жылы - жылы сөйлесе жібімейтін жүрек жоқ., тек соған апарар жолды таңдай білуіміз керек. Өйткені бала – бауыр етің …

Сынып  жетекшілері

 
«Жыр-менің жалғыз тарланым» атты Фариза Оңғарсынованың шығармашылық кеші
Қосқан Автор   
04.02.17 16:14

«Жыр-менің жалғыз тарланым» атты Фариза Оңғарсынованың шығармашылық кеші


Жүргізуші: Қайырлы күн құрметті  қонақтар! Қазақ поэзиясында  ойып тұрып орын алған, барша қазақты өз өлеңімен тамсандырған, сазгерлерге ән салдырған, туралығымен турап түсер мінезі бар, қара домбырада қалықтай күй шертіп  қаймана қазақтың қыздары қай жағынан да мықты екенін таныта жүрген, бір қазақтың емес, бар қазақтың қызы Фариза Оңғарсынованың «Жыр-менің жалғыз тарланым» атты шығармашылық кешіне кош келдіңіздер! Бүгінгі кешті ашу үшін сөз кезегін  мектебіміздің  директоры  Испекеев Б.У береміз.

/Директор сөйлейді/

Домбырам жүрегіммен үндес едің,

Сенімен сырласымдай тілдесемін.

Бабамның қалған мұра, сен болмасаң

Өнердің не екенін білмес едім – дей келе

бүгінгі кешімізді  қара домбырамызбен ашуды жөн көріп отырмыз.  Құрманғазы Сағырбаев «Адай» күйі.орындайтын 11 «а» сынып оқушысы Жаманбай Саламат

Жүргізуші:  Далам менің – қазынам, жыр сандығым,

Жыр нәрімен жер балқып, босанды құм.

Сортан жердің тұзы бар тамырымда

Ақшылтымдау сондықтан жусан жырым-

деп ақын апа өзі жырлағандай,   Фариза Оңғарсынованың өмір баянымен шығармашылығын таныстырып өтетін 6 «ә» сынып оқушысы Бимырза Ақтілекпен 8 «а» сынып оқушысы  Жазымбаева Алима.

Жүргізуші: Фариза Оңғарсынова Маңғыстау өлкесінде бірнеше кездесулер өткізді. Соның бірі Ақтау қаласы   №13 орта мектеп Маңғыстау облыстық  білім бөлімі  мен мұғалімдер білімін жетілдіру институтының ұйымдастыруымен өткізіліп жатқан облыс мұғалімдері мен кездесу.Сол кездесу сәтінен көрініс.


«Өлді деуге бола ма айтыңдаршы, Өлмей-тұғын артына сөз қалдырған» - деп ұлы Абай атамыздың өзі айтып кеткендей, әлі талай ғасырларға өзінің жырымен жететін Фариза апамыздың шығармаларымен сусындап,өлеңдерін жаттап  өскен шәкірттеріміздің өнерлерін тамашалаңыздар.

Жүргізуші: Ф.Оңғарсынова «Өзімді таныстыру» 6 «ә»сынып оқушысы Бимырза Ақтілектің орындауында қабыл алыңыздар.

Жүргізуші: Туған жерге, туған елге деген махаббат әр адамның жүрегінен орын алады. Оған ақындар өлең жазса, сазгерлер ән арнаған. Сол сияқты Фариза да өзінің туған жерге деген ыстық  ықыласын  өз өлеңдері арқылы бере білді.                                     \

«Ауыл десе, жайлайды жанымды үміт,

Сонда ғана  атардай  таңып күліп.

Жасыл шардың  бетінде жалғыз ноқат

Мені мәңгі тартатын  сағындырып.....»  деп туған  аулына  деген махаббатын білдіреді.

«Ақжайық» 5«а» сынып оқушысы Мұстапаева  Аяжан

Жүргізуші: Күлкімді, жайлы күнімді,
азапты, қайғы-мұңымды
өзіммен бөліскенің үшін,
қатем мен жеңістерім үшін
менің мынау қиындау тағдырым болып
о баста көріскенің үшін
Өлең, мен сені аялап өтем!- деп жырлаған қазақтың ақын қызы  Фариза  қазақ даласының қызын қызғанам деп  еркелеткен салтын  зерделі  көңіліне  тоқып өскен  есті қыздың бірі.      «Жақсылық туралы жыр» 5«а»  сынып оқушысы Есен Бақытжан

Жүргізуші: Фаризаның әкесі еліне сыйлы, ашық - жарқын адам болған.  Ол әкесінен жастай қалып, анасы Халиманың тәрбиесінде болады. Анасы көп сөйлемейтін, сөйлесе мақалдап сөйлейтін, аса ақылды, рухани қуатты, сұлу адам болған. Ақын әкесіне арнап  көптеген  өлеңдер шығарған.соның бірі   «Әкеме » 5«а» сынып оқушысы  Оңғар Рамазанның орындауында қабыл алыңыздар.  «Ағалар » 5«а» сынып оқушысы  Бургенбай Наз

« Ананың тілегі» 6«ә» сынып оқушысы Орынбасарова Айнұр

«Білесің бе, қарағым ?» 7 «б» сынып оқушысы Дарменова Қарылға

Жүргізуші: 1984 жылы «Үйім — менің Отаным», «Маңғыстау монологтары», «Революция және мен» өлеңдері топтамалары үшін Қазақ КСР Мемлекеттік сыйлығының лауреаты атанды. «Маңғыстау » 5 «ә» сынып оқушысы Байбузова Мөлдірдің орындауында қабыл алыңыздар.

Жүргізуші:Мұқағали Мақатаев өзі өмірден өтерінің алдында «қазақтың жігітінен дос таба алмай, қыз да болса мен саған мұң шағамын» деп Фариза Оңғарсыноваға өлең түрінде хат жазып қалдырған екен. Сол хаты кейін халық арасына ән болып таралды, қазір де  әр қазақтың көкейінде жүрген ән.  «Фариза» әнін  5«а» сынып оқушысы  Оңғар Рамазаннын орындауында қабыл алыңыздар.

/Ән орындалады/

Жүргізуші: Сондай-ақ, Фариза   Оңғарсынова әйел тақырыбын шығармаларына негіз еткен ақындардың бірі.Фариза ақынның адам жанын бірден баурап алатын нәзік сырлы, жүрек елжіретер өлеңдері кеудеңде күйсандық сазындай күйге толтырып, ой-санаңды дауылдай сапыратын сипатымен ерекшеленеді. Ал оның отты өлеңдері барша қазақтың жырын жырлап, мұңын мұңдауға арналғандығын айтсақ әсте қателеспейміз.Сондай өлеңдерінің бірі

«Даламен сырласу» 6 «ә»сынып оқушысы Әлмағамбетова Амина.

«Ән құдіреті » 5 «а»сынып оқушысы Адайхан Дильназ

« Шаттану » 5 «а»сынып оқушысы Жұмағұлова Сабинұр

Жүргізуші: Ойнайтын қас жүйріктің құлағында
балаушы ем бар қазақты қыран ұлға;-деп

Фариза апамыз жырлағандай, қазақтың ірілігі мен кесектігі қашан да қанындағы қасиет.  Ақынды өлтірмейтін жыры болса, ақынның мәңгілік жасауы- жыр қадірін ұғатын ұрпақтың болуында.  5 «а»сынып оқушысы Мирхан Аружанның орындауында «Ақын» өлеңі қабыл алыңыздар

Жүргізуші: Жылдан-жылға сиреуде достарым да,

Жаным жиі көмілер тоспа мұңға.

Бұл жалғыз ақынның басына түскен ауыртпашылық емес, барша адамзат өмірінің өзгермес тағдыры. Ақынның оқырманмен сырласып, мұңдасуы көңілге қаяу түссе де, сергіп, серпілуге үндеп, арман-мақсатына жетуіне асықтырғандай күй кештіруімен қымбат. Ал ақынның дос пен достықты бағалауы қандай керемет:

5 «а» сынып оқушысы Жазымбаева Сабинаның орындауында  «Жылдан жылға сиреуде достарым да» қабыл алыңыздар.

«Өмірге тұтар үш күнім» орындайтын 6 «ә» сынып оқушысы  Қамбарбек Нұрлыбек қабыл алыңыздар.

Жүргізуші: Фариза Оңғарсынованың  шығармашылық кешінің шымылдығын жабатын  5«а» сынып оқушыларының  орындауында «Қамажай» биі. Қош сау болыңыздар!

 

 

 


 

.

Соңғы өзгертулер 04.02.17 16:16
 
<< Басы < Өткен 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 келесі > Соңғы >>

Бет 1 из 51